Den værste service af ALLE saunaer, jeg har været (og jeg har været i meget)
Man forventer bare ikke at føle sig aktivt forulempet af personalet i en homo-sauna, vel? Selvom der burde være lidt passivitet mellem dem og os kunder, har dette sted formået bemærkelsesværdigt godt at få en til at føle sig uvelkommen.
Jeg har været en (modvillig) tilhænger af dette sted, siden det åbnede. Det er nyt og rent, som jeg nogle gange kan lide mere end mængden. Så jeg blev ved med at vende tilbage på trods af det markante fald i kvaliteten af deres klienter (for det meste flygtninge fra to nærliggende saunaer specialiseret i virkelig buttede og ældre fyre), og mange gange har jeg taget venner med mig. Jeg er sikker på, at ejerne og deres personale "lagde mærke til" min protektion, men selvom jeg ikke forventer at blive behandlet anderledes, kan man bare ikke komme over med deres konstante ubehagelige holdninger.
Hændelser inkluderer - en gang stod jeg lige foran det våde område og chattede med en ven. Pladsen er vild nok til, at folk kan komme forbi, men at vi var der gjorde naturligvis denne ene medarbejder så meget oprørt, at han gik hele vejen for at komme og skælde os ud for at "blokere vejen". Når jeg sagde "skæld ud" mener jeg slet ikke en høflig påmindelse.
En anden gang havde jeg en ven på besøg fra udlandet med mig, og mens jeg bare hang ude i tv-stuen, gav jeg ham en dåse sodavand, som jeg tilfældigvis havde i min rygsæk at drikke. (Dette sted serverer ikke gratis drinks som et par andre) Jeg har ikke bemærket noget tegn, der sagde, at ingen udefrakommende drikkevarer/fødevarer var tilladt. Da han var færdig, gik vi ud og sad bare endnu et hjørne og snakkede, glemte dåsen og lod den stå på sofabordet. Så tog den samme fyr, som jeg nævnte ovenfor, den tomme op, gik hen mod os og holdt dåsen op og sagde, "er det din?" på den mest nedladende måde og med sådan en attitude, at jeg bare måtte grine. Så kom denne weekend. Nu ville jeg kun gå til "dates", som jeg har arrangeret, da jeg ikke havde nogen forventning om at samle nogen hot up længere. Ved receptionen var en anden ung unge fuld af holdninger, der tog dine penge, som om du skyldte ham. Han mumlede noget om at være "nøgen dag", og intet håndklæde, stort eller lille, var tilladt i noget område undtagen bruseren. Hvilket, hvis du tænker over det, bare trodser sund fornuft, da vi alle ved, hvor rodet det kan blive under og efter sjove stunder i værelserne nogle gange, når silkepapir bare ikke er nok, især med de lave kvalitetspapirer, de giver. Under alle omstændigheder klædte jeg mig af og gik på badeværelset, da jeg ville bruge det, før jeg gik i bad. Da det var optaget trak jeg mig tilbage til tv-stuen med mit lille håndklæde for at vente. Denne meget "pligtpligtige" unge fik straks fat i min sag, stillede sig foran mig og med sine prissyge holdninger i fuld kraft, "her er intet håndklæde tilladt." Jeg ville gide og forklare, at jeg bare ventede på at bruge badeværelset, hvis han ikke lød som Faye Dunaway, der spillede Joan Crawford i Mommie Dearest. Jeg stirrede hårdt på ham, og han skød straks tilbage, "enten lægger du dette håndklæde tilbage eller smider det i håndklædekurven."
På dette tidspunkt, hvis jeg ikke forventede en ven, ville jeg bare have gået. Mens jeg rejste mig og gik mod omklædningsrummet, hørte jeg ham, "du behøver ikke at komme tilbage her, du ved" på kantonesisk. Og det skal være den mest fornærmende og fornærmende ting, som enhver kundeservicemedarbejder kan sige til en kunde, især en almindelig person.
Nej ikke rigtig, ikke med dette sted, hvor det eneste salgsargument er tilbage er dets "renlighed". Jeg vil ikke engang sige "værdi" længere, da den konstante prisnedsættelse afspejler den sørgelige kendsgerning, at de kunder, de har forsøgt at tiltrække - bøvlede, muskuløse mænd og bjørne som mig - løsner, og alt hvad du for det meste får, er en bande saunaer afviser, der ikke har andre steder at tage hen.