Forfærdelig
Efter længere tids fravær besøgte jeg Lad's Locker Room i Bristol tirsdag den 23. oktober 2017, den første nøgne dag efter, hvad de stolt havde hævdet på deres Facebook-side, ville være en "delvis renovering". De tilføjede "VI VIL FORETAGE YDERLIGERE FORBEDRINGER OVER DE NÆSTE PAR UGER" dvs. inden den 3. november. En renovering var bestemt forsinket.
Hvad havde de gjort, spekulerede jeg på, da jeg gik ind?
Havde de ryddet op på stedet, undrede jeg mig? Havde de ryddet op i gulvmopperne og den slange, der blev brugt til at fylde jacuzzien op? Havde de rettet bruserne, så de kun lignede de attraktive blå flisebelagte, der blev vist på deres hjemmeside? Havde de renset jacuzzien? Havde de rettet dampbadet for at producere tilstrækkelig damp til at holde det dampende?
Nej. Ingen af disse ting.
Da jeg kom dertil, fandt jeg ud af, at de tre brusere stadig var triste og snavsede, og en af dem hang stadig væk fra væggen og rustede, som den havde gjort i over et år. Der var stadig meget lidt varmt vand, og så kun efter en masse pjat med de geriatriske kontroller og en lang kold ventetid. Hvis de havde forsøgt at rense jacuzzien, havde de fejlet. Det lugtede. Kontakten på væggen, der betjener luftpumpen, var i stykker og skulle rodes med for at få den til at virke.
Dampbadet var stenkoldt. Selv efter den hjælpsomme dørmand "genstartede" den, da jeg klagede, var dampen sporadisk og utilstrækkelig og krævede, at kontakten på væggen blev trykket uendeligt ned. Jeg har været i over 40 gay saunaer rundt om i verden, og denne har fortsat det værste dampbad, jeg nogensinde har været i. Så hvad havde ejeren gjort, mens stedet var lukket i fire dage? Han havde banket et hul gennem en mur for at give adgang fra receptionen til loungeområdet. Strålende! Hvorfor gad han, undrede jeg mig? Der var allerede en helt god døråbning mellem de to, omkring to trin langs den samme væg.
Hvilket spild af tid og penge. Den potentielle kundekreds i Bristol skal overstige den i Swindon og Newport, fordi dens befolkning er tre gange så stor som en af dem, og alligevel er kundekreds en brøkdel af befolkningen i disse byer.
Lad os et øjeblik sammenligne Lads Locker Room to Touch i Swindon. Touch er rent, stilfuldt indrettet og velholdt, fordi de entusiastiske unge fyre, der ejer det, ved, at gentagne skik kommer af at passe på dine kunder, få dem til at føle, at de er værdsat, og behandle dem med respekt ved at levere gode pålidelige faciliteter. De har investeret deres tid og penge i det. Som et resultat går kunderne villigt tilbage igen og igen. Derfor er der generelt travlt med fyre i alle aldre, og det altid på en nøgen tirsdag. Det er derfor, det er rentabelt. Overvej Greenhouse i Newport, en anden ren, ryddelig, veldrevet, velholdt homo-sauna inden for rækkevidde af Bristol. Altid pakket på en nøgen onsdag og meget travlt på andre tidspunkter. Da jeg ankom tirsdag den 23. oktober 2017 efter den delvise istandsættelse, var der to kunder. To. Hvorfor så få? For siden ejeren købte det, har dette sted aldrig nogensinde undladt at skuffe. Jeg tilbageholdt denne anmeldelse i flere uger for at give ejeren en chance for at afslutte sin renovering eller i det mindste annoncere sine planer om at gøre det. Det har han ikke, så jeg kan kun antage, at Lad's Locker Room forbliver forfærdeligt, og at ejeren ikke har til hensigt at forbedre det.
[til ejeren], jeg forstår, at du er rettet mod den berusede weekend i sen aften. Måske er det derfor, du er ligeglad med, at drengens omklædningsrum ligner en svinestald. Måske er det sent på fredag og lørdag, når du tjener dit overskud. Det kan du umuligt gøre på noget andet tidspunkt. Jeg har været der på alle mulige tidspunkter, og stedet har aldrig været travlt.
[til ejeren], hvorfor gør du ikke dig selv en tjeneste ved at tænke på dine kunder? Det er direkte i din økonomiske interesse at sørge for en ren, velindrettet, fuldt funktionel gay sauna. Indtil videre har du fejlet dybt, og det er kun, fordi der nu er nul konkurrence i Bristol, at Lad's Locker Room stadig drysser med overhovedet. Hvilket spild af et anlæg! [til ejeren], hvor er din stolthed? Hvor er dit forretningssans?